Lauantaina oltiin Ylis'festareilla pitämässä agility näytöstä :-)
Mukana näytöksessä oli yhdeksän koiraa. Kaikki kokoluokat oli esillä. Mä toimin kuuluttajana ja yritin höpötellä agilitysta mukavia :-) Jari oli näytöksessä Faunalla ja Valtsulla. Flora kävi vain lämppäämässä Jarin kanssa ennen näytöstä ( siltä varalta jos mä en pystyisikään seuraavana päivänä kisata ). Mä siis olen taas selkävaivainen. Lauantaina koitin Valtsua lämpätä mutta siitä ei oikeesti tullut mitään :-(
Näytös oli nurmikentällä ja näytöksen aikana tuli vettä ihan voi reilusti sanoa että satoi vettä! Näytös meni hienosti Faunalla ja muilla :-) Yleisöä oli runsaasti ja he elivät kyllä täysillä mukana. Moni näytöksessä ollut ohjaaja sanoikin, että olisipa kisoissakin näinpaljon yleisöä ja mikä parasta kun oli mukana eläjiä!! :-)
Valtsu veti ihan omat showt. Johtuneeko siitä, että mä sitä lämppäsin, mutta ei se sitten Jarin kanssa agilitannut. Parin hypyn jälkeen kesken keppien se alkoi etsiä mua :-) no Jari sai sen houkuteltua mukaansa, mutta puomin jälkeen Valtsu oli ihan varma, että nyt se äiti on löydyttävä! Sit se vaan juoksi yleisön edessä etsien äippää :-) Arvatkaa mikä jälleen näkemisen riemu ja päivän pelastus kun äippä löyty :-) Yleisökin intaantui taputtamaan ihanaa jälleennäkemistä :-) Ehkä viiden tai viidentoista varmistuksen jälkeen, etten mä vaan katoo, Valtsu lähti maaliin Jarin kanssa. Valtsusta tuli vallan Show-mies vaikka sillä oikeesti olikin vain äippä hukassa :-)

Festareilla oli siis hyvä meininki ja nähtiin me Ratz, Anna Abreu, ja muita kuultiin :-) Agilityradan ihan läheisyydessä oli lasten temppurata, eli Peppiina ja Juho viihtyi siellä :-) He jotka eivät tiedä mikä Ylis'festarit on niin kerrottakoon lyhyesti: se on hyväntekeväisyys festari Ylisen kuntoutuslaitoksella. Sinne saapuu vammaisia kaukaakin, eli se on heidän yksi kesän kohokohtia :-) On siellä kyllä paljon meitä taviksiakin nauttimassa hyvästä musiikista ja muusta monipuolisesta tarjonnasta. Harmi vaan, että tänä vuonna sade oli myös mukana.

Mutta fiilis oli mukava :-) Luulenpa jopa, että josko meiltä vielä joskus kyseisille festareille näytöstä pyydetään, niin nyt mukana olleet lähtee näytökseen ilomielin. Niin mukavaa meillä oli :-)