Keskiviikko aamuna reenailtiin taas ProCaniksella. Meillä on Valtsu saapunut pohojammaalta kotiin, eli reenattavia koiria on taas kolme kuvioissa :-)

Faunalla oli jotenkin huonopäivä. Rengasvarma koira, joka siis menee ja tekee renkaan mistä kulmasta vaan, ei siis osunut renkaaseen suoralta linjaltakaan. Kepitkin Fauna heittää helposti, paitsi nyt reeneissä. Osa syynä saattaa olla se, että vaihteeksi mä suunnittelin radan eikä Jari. Jokainen vähän jämähtää siihen omaansa ja toistaa vähän samaa kuvioo, tässä tapauksessa hallissa esteiden sijoittelua. Meillä oli kepit vähän "päin seinää" ja vain toisella puolella esteitä. Faunalla oli jo kova kiire muille esteille, eli vika keppi tahtoi jäädä tekemättä... No eihän koirallakaan aina voi olla kiva päivä. Ja Taija jo laittokin viestiä joko meillä on koirat valeraskaina, sitäkin odotellessa...

Flora oli Hyvä! Rengas ongelmaisella meni rengas mennen tullen hyvin!! Keppien kanssa ei mitään suurempaa ongelmaa ja päästiin lopettaankin oikein hyvään pujotteluun. Keinu oli myös rohkea, ei yhtään epäröintiä. Täshän tuleekin näitä Floran toivottavasti entisiä ongelmakohtia lueteltua :-) Floran reenit olivat siis huippu nautinnolliset. Vähän reenailtiin ohjauskuvioo yms.

Valtsu oli Valtsu. Sehän rakastaa mua ja agilitya ;-) Eli mikäs pojan oli kotiin tulla :-) Valtsulla mä reenailen ohjauskuvioita, eli mä opettelen ja Valtsu toimii mun harjoittelu välineenä. Ja että harjoitus kapineella pysyy fiilis mun jankkaamiseen ja tuhanteen toistoon, niin välillä luukutetaan hanat auki kivoja pätkiä. Oon siinä onnellisessa tilanteessa, ettei mun tarvi nuorella koiralla opetella kaikkia agility hienouksia vaan voin käyttää siihen tuota 9-vuotiasta kullanmurua :-) Mä oon ite vähän jämähtänyt "vanhaan" agilityn ohjaus tapaan. Mulla on noi pari tenavaa ollut välissä, niin en oo päässy mukaan tähän sekuntteja syövään ohjaustyyliin. Mutta nytpä niitä sitten hiotaan ja hikoillaan. Jari niitä opetteli Lucyn kanssa kun mä hoitelin muksuja :-)

Torstaina oltiin Länsi-Teiskossa Niittyahon ratsastusmaneesilla treeneissä. Fauna on ollut mukana syyskaudenkin, tai siis sen minkä kennelyskä jälkitautineen antoi myöden. Fauna oli ihan hyvä ja kiva ollut. Eli on se päivästä kiinni.

Floralla oon maneesissa ollut vuosi sitten kevätkaudella Kleemolan Timon opeissa. Nyt vähän jänskätti mitä se tykkää. Ja tykkäshän se :-) Jari oli vähän silmät pyöreinä kattoos sen menoa. Se kuumuu kivasti tuolla maneesilla ja vauhti on sen mukaista. Rengas ja keinu oli taas varmoja, paitsi renkaalla tein pari kertaa ohjauksessa sössintää, ekalla kerralla huitaisin kädellä niin korkeelle ( mulla on "vähän" laajat liikkeet agilityssa käsien kanssa ) että kiersi ja tokalla kertaa vedin sen jalalla mun ja renkaan väliin. Kepeillä agility harrastus vaihtui taas IPOon ( onhan se kiva harrastaa monipuolisesti ;-) ). Hyvä tietää että löytyy suojelukoiran vertakin koirasta :-) No kepit saatiin onnistumaan vain kun käännyin selin menosuuntaan ja vedin ekaan väliin. Rataprofiili oli sellainen että oli tarkoitus luukuttaa. Pilli soi ja sekkari käy. Tänään on sitten jaloissa tuntunut. Maneesi on todella pehmeä pohjainen, eli yliraskas, ja tässä kun on vain matolla ja lumettomilla teillä tullut juoksenneltua niin huh huh. Onneksi nyt on lumi maassa niin voi metsässä rämpiä, ja eipä täällä aurauskalustokaan ihan yli vilkkaasti kulje, niin lastenvaunujakin on ihan treeniä tuolla puskee eteenpäin.
Seuraavia reenejä odotellen....

PS. Villelle kiitos kyydistä ja Juustoista!!