Flora mini1 kisassa pariin otteeseen.
eka kisa hyl Tuomari harj. Sari Mikkilä
ahdistin Floraa keinulla, hyppäs sivusta ja täpöjä putkeen, eli hyl.
Lähdössä pysyi hyvin, kepit hyvät, muutenkin ihan jees. Mun moka siis, varmistelin liikaa renkaalla putkea silmälläpitäen ( renkaan jälkeen täytyi hieman vetää oikeelle ettei mene vääräänpäähän putkea ja pelkäsin ennakoivani liikaa renkaalla putkeen vetoa niin ahdistin hyppään renkaan vasemmalta ohi. On mulla vielä paljon opittavaa!! )

toka rata hyl. tuomari Johanna Nyberg
kammottavaa menoa. Flora varasti lähdössä kuin sika. Rata oli jotain ylijärkyttävää. Flora paineli ihan omia kuvioita. Kepit oli ihan jees. ja puomi jonka nousupään alla oli putki oli meille helppoa kauraa ( tähän hyllytti moni ). Tuomarin kommentti: " sun koirahan on vielä ihan kakara, mutta siitä tulee hyvä kun sen saa hanskaa" :-)
Niin ja tältä ykkösen radalta ei missään kokoluokassa tullut yhtään nolla tulosta. Voittoja sai tuloksella 13sek aikavirhettä. eli oli se rata haastavakin. Löysin siitä kyllä useamman mielenkiintoisen ajatuksen. Kotimatkalla rataprofiilia miettiessä aloin siitä kyllä pitämään. Varokaa treenikaverit, joskus treenaamme kyseistä rataa :-)

Flora kuumenee agility alueella ihan sumeesti. Tunnustan että välillä riepoo kun tuntemattomat ihmiset kommentoi, että onpa sun koiralla kova halu radalle. Niin sillä onkin, mutta kun itse tietää ongelmat mitä tosta yli-innosta tulee niin joskus riepasee kommentit. Mä tykkään kun sillä on NIIIIIN suuri halu tehdä töitä, mutta on siinä ne varjopuoletkin. Edellispäivänä Luoso sano Floralla olevan hieman isot korvat, mutta ei niillä kyllä aina mitään kuule ;-) Agilityn lähdössä sana istu ei ainakaan mene korvakäytäviin asti ;-) Pitäis vissiin ottaa tiskiharja ja putsata sen korvat ( tätä meidän lastenhoitaja ehdotti yks päivä Peppiinalle... ) taidan siis putsata molempien korvat tiskiharjalla :-)

Vaasassa oli muuten mukavaa. Rantareviiri on oikein mukava paikka kisata. Flora nauttii uimisesta :-) Uimaan halu on yhtä suuri lähes kuin agilityradalle. Fauna kävi turkin kastaas ja sen jälkeen se vain seisoi kivellä ja katsoi Floran himo uimista. Ihan teki itsekkin mieli mereen uimaan kun katso Floran nautinnollista uimista, mutta en mennyt!
Agilitypaikka on vähän niinkuin "saaressa". Parkkipaikkojen ( jotka ei ole siellä "saaressa" ) vierestä lähtee kuntorata. Loistava paikka siis agilitykisoille :-) Alueella ei muuta hälinää, loistavat lämmittely maastot, uitto mahdollisuus ja kaupunki kuitenkin ihan vieressä ( parkkipaikan vieressä mm.uimahalli ).

Tänään sitten Flora aloitti juoksun, eilen jo sanoinkin, että alkais jo se juoksu, kun se oli niin kireenä kun akka vaan voi olla, hyvä kun samaan taloon muita mahtuu kiukkuisen akan kanssa. Pian taas helpottaa :-)